O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Od 2024 nowe terminy! Zobacz ile mamy czasu!



Jak zarejestrować pojazd (osobiście lub internetowo)

Rejestracja pojazdu może odbyć się zarówno osobiście jak internetowo. Przedstawimy wam możliwości takiej rejestracji.

Rejestracji dokonuje się zgodnie z miejscem zamieszkania osoby fizycznej lub czasowo miejsca zamieszkania albo zgodnie z adresem siedziby firmy.

1) Osobiście - w siedzibie urzędu (Starostwa lub Urzędu Miasta),

2) Internetowo - za pośrednictwem strony www.gov.pl

Rejestracja online krok po kroku:

1. Wejdź na stronę www.gov.pl i profilem zaufanym zaloguj się do konta Mój GOV (przycisk znajduje się w prawym górnym rogu ekranu).

2. Następnie wybierz sekcję Usługi dla obywatela (w pasku z lewej strony), a w niej kategorię „Kierowcy i pojazdy”, a ze spisy wybierz „Zgłoś zbycie lub nabycie pojazdu, na przykład sprzedaż, kupno, darowiznę (usługa online)”. Otworzy się następnie pytanie, czy sprzedałeś, czy kupiłeś auto.

3. Po wybraniu z listy „Nabycie pojazdu”, system przekieruje cię na stronę z informacjami dotyczącymi procedur rejestracji. Po zapoznaniu się z nimi (to nie jest konieczne) wybierz niebieski przycisk „Wyślij zgłoszenie”.

4. Po kliknięciu w niego otworzy się formularz online, w którym trzeba wpisać dane dotyczące aut, zbywcy i nabywcy oraz skany lub zdjęcia dokumentów.

5. Zaadresuj formularz zawiadomienia. Zgłoszenie powinno trafić do wydziału komunikacji urzędu, w którym zarejestrowany jest pojazd. Może to być: starostwo powiatowe, urząd miasta – jeśli pojazd jest zarejestrowany w mieście na prawach powiatu, urząd dzielnicy – jeśli pojazd jest zarejestrowany w Warszawie.

6. Na końcu wystarczy podpisać formularz profilem zaufanym (system poprowadzi cię do specjalnego okna logowania) i wyślijcie. Uwaga: na ekranie powinien wyświetlić się komunikat, że zawiadomienie zostało wysłane, a na skrzynkę na koncie Mój Gov powinno przyjść urzędowe poświadczenie przedłożenia (tzw. UPP). To jedyny dokument potwierdzający złożenie zawiadomienia.

(źródło: www.auto-swiat.pl)

16 maj 2021 Drukuj